Amma

Allmänt - Kommentarer (2)
2012-09-08 @ 08:40:48

Kan bröstvårtorna lossna? I så fall tror jag mina håller på att göra det, blöder och har sår och sprickor, gör ont ända ner i tårna när han ska äta och håller på att börja gråta varenda gång. Det är mer mjölk i den en tutten trots att jag ammat lika mycket från båda, den ena drunknar han nästan och blir mätt på 10 min av och den andra kan han suga i 30 och fortfarande vara hungrig. Nätterna är värst då han fortfarande äter med 2 timmars mellanrum, och smärtan från förra gången fortfarande inte gått över. Funderar starkt på att sluta men på ser sätt är det ju sjukt smidigt att alltid ha maten med sig, i rätt temperatur, och han växer som han ska så han får ju i sig rätt mängd. Jag vet inte, det kanske blir bättre? Men har ju hållt på i 5 veckor nu :/ jag pumpar och fyller flaskor nu, vilket också gör ont, men det är 10 gånger värre när han suger, får väl köra på det ett tag tills det läkt lite!

Usch jag hatar verkligen att amma och får lite skuldkänslor för att jag säger och känner så, det är ju hans mat och utan mat dör han, usch usch usch!



2 kommentarer
Postat av: FanaTica

Icke!
Jag orkade till slut inte amma Vince, gjorde så ont grät varje gång och ville typ att Mats skulle ta över...göra nåt så det gjorde så jvla ont!!!!!

Till slut sa Mats till mig att vi fick börja med ersättning och testa lite så att jag slapp denna ångest varje gång!
Bästa jag gjort, Vince blev mätt, gick upp i vikt och jag fick tillbaka mina ömmande blödande vårter ...

Plus att Mats kunde mata ibland o mysa med Vincent...även John matade honom så han fick lite Farbrors mys med...

Ammar Loke nu och det gör ont fast inte lika mycket dock har jag ersättning hemma, som vi nu får ge oxå för han fick ju gulsot stackarn...

2012-09-10 - 06:06:37 | URL: http://www.fanatica.blogg.se
Postat av: Zandra - Mamma till Thindra & Julia <3

Jag slutade amma Julia när hon var 2 veckor gammal. Jag hade exakt samma problem som dig. Jag hade även stor ångest över att få ont, så jag slutade amma, både jag och Julia mår mycket bättre. + att hon behöver inte äta lika mycket i så många omgångar.

Men Thindra ammade jag i 3 månader & där hade jag inte alls ont, men då tog mjölken slut ist.

Så jag tycker du ska sluta, för du ska inte gå och må dåligt för att du får så ont & tvingar dig själv att amma..

Du är absolut ingen dålig mamma, för att du väljer ersättning!

2012-09-10 - 08:40:58 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: